Vandringshelg med Personalstiftelsen PostNord Plus 2023 14 - 17 september

Äntligen var det dags för premiären av vår efterlängtade vandringshelg till Fjällhornet Resort – där vildmarken tar vid i Ljungdalen.

Personalstiften PostNord Plus har i uppdrag från PostNord AB att skapa en attraktiv fritidsverksamhet fritid för PostNord-anställda inom semester, idrott och kultur.

Hela gänget väntar på bussresan som ska ta oss till Fjällhornet Resort.
Bussresan till Fjällhornet Resort och Ljungdalen var ett riktigt äventyr. Eva Kristiansson, Vd Personalstiftelsen PostNord Plus hälsade alla välkomna ombord och busschauffören Werner fick stanna till flera gånger för renar på vägen...

Ankomst torsdag kväll

Äntligen var vi framme och Eva Åslund, platschef på Fjällhornet Resort, välkomnade oss och visade oss till anläggningen och våra stugor.
Efter en kort promenad från parkeringen var vi framme och alla fick sina stugnycklar.

Vädret var fantastiskt så vi satt ute och åt en god Jämtländsk buffé med dryck. Efter middagen var det mys i grillkåtan och vi fick se ett norrsken. Vilken upplevelse - för många av oss var det första gången vi såg detta.

Efter en händelserik dag sov alla gott i sina stugor.

Fredag morgon

En stärkande frukost serverades i Storstugan, där även våra lunchpaket delades ut.
Klockan 09:30 var det samling utanför Storstugan och vandring mot Helags för de som ville.

Fjällräddaren/brandmannen Frida ledde vandringen som gick mot Helags som ligger 1 797 möh. Vi gick genom frodiga Kesudalen och det blev stopp för både fotografering, svampspaning och förtäring av vår goda lunchsmörgås.

Vilken härlig vandring vi gjorde tillsammans även om vi inte tog oss hela vägen fram till Helags fjällstation (vilket några tappra gjorde på egen hand) Vandringen var helt fantastisk med utsikt mot Helagsmassivet och den glödande fjällvärlden.

15:00 After walk i Grillkåtan

Efter vandringen mot Helags som var helt fantastisk, var alla hungriga och det serverades goda älgisterband i bröd med potatissallad och inlagda rödbetor. Ingen gick hungrig från det "mellanmålet".

Stämningen var på topp under fredagens middag som serverades i Storstugan. Även denna middag tillagades utomhus av "Restaurangen i Ljungdalen".

Efter god mat, trötta ben och massor av frisk fjälluft var vi alla nöjda och glada efter dagen. Nu var det dags att krypa till kojs i dessa fantastiskt fina stugor.

Lördag morgon

För den som ville var det morgondopp i Fjällhornets lagun och efter det yoga under bar himmel med Helena kl 07:30 innan frukost serverades i Storstugan.

Efter en god och stärkande frukost var det dags för vandring mot Gruvhålen i Vargtjärnstöten.

I Gruvhålen i Vargtjärnstöten finns rester från 1700-talets gruvbrytning. Det är en historiskt spännande plats och vandringen dit var fantastiskt vacker med utsikt över Ljungdalen och fjällvärlden.

Lördag kväll

På kvällen var det gemensam Pizzakväll på byn i "Restaurangen i Ljungdalen". Vi åkte gemensamt buss dit och tillbaka till Fjällhornet Resort.

Vi blev serverade fantastiskt goda pizzor, bland annat pizza med hjortonsylt och pizza med röding. Så många spännande och lokal smaker, och till sist en smarrig efterrätt.

Priser delades ut till vinnaren av tipspromenaden och helgens bragd.
Stort tack Annika Blomé, PostNord Digital Solutions & Development, för att du har producerat denna fantastiska film till oss alla!
Tack alla PostNord-kollegor för en superhärlig och energifylld Vandringshelg i Ljungdalen!

Hälsningar från vännerna på Personalstiftelsen PostNord Plus

Hej då Fjällhornet Resort!

Personalstiftelsen PostNord Plus har i uppdrag från PostNord AB att skapa en attraktiv fritidsverksamhet för PostNords anställda inom områdena semester och rekreation, idrott och motion samt kultur och upplevelser. PostNord arbetar aktivt för att ha friska och engagerade medarbetare. Genom stiftelsens verksamhet ökar PostNord sin attraktivitet som arbetsgivare. Aktiviteterna bidrar till hälsa, ökad trivsel och gemenskap bland PostNords anställda. På postnordplus.com har Personalstiftelsen PostNord Plus skapat en plattform för aktiviteter, erbjudanden och gemenskap.

Personalstiftelsen PostNord Plus finns även på Facebook, Instagram och Vimeo. Välkommen till postnordplus.com – för dig i PostNord

Postnordplus.com – En aktiv fritid

För förbättrad hälsa, ökad trivsel och gemenskap i PostNord